Brev:
7 mdr. Dagsplan og amning
2. september 2012
Alder:
7 mdr.
7 mdr. Dagsplan og amning
Hej Helen
Du har tidligere hjulpet mig med en dagsrytne til lillebror og nu spørger jeg igen. Efter han er begyndt på mad vil jeg gerne have dit syn udfra et aspekt om at jeg gerne vil bevarer amningen og gerne vil give en flaske at sove på.
Han er netop begyndt at sove på eget værelse, da han efterhåneden ikke lavede andet en at småspise hele natten. Så jeg valgte at flytte ham på eget værelse og at gøre op med nattespiseriet. Det medførte at jeg kunne putte ham ved 19.30 tiden og nøjes med at give mad en gang eller ingen indtil 5-6 tideen hvor han kommer ind i min seng og sover videree. Nu har han lige været syg og har sovet i min seng og haft fri adgang til brystet igen da han havde feber og var skidt, men jeg håber det går tilbage til samme mønster igen.
Sagen er den, at jeg gerne vil bibeholde amningen, da jeg skal holde barsel til han bliver 11 mdr. Jeg er dog begyndt på at give en flaske at sove på, for at far kan tage over på putningen og jeg kan være der for min datter (som jeg tror mangler mortid). Jeg ville gerne amme der, men har valgt det anderledes.
Han får morgenmad, middagsmad og aftensmad. Hvordan kan jeg på sigt indlægge et ammemåltid, så det passer i en dagsplan? Jeg afleverer min datter ved 9 tiden og henter igen ved 15 tiden, hvor han skal med i barnevognen. Hvordan vil dagsplanen se ud?
Han bliver 7 mdr. om 9 dage.
På forhånd tak.