7 mdr. Dagsplan og amning

2. september 2012

Alder:
7 mdr.

7 mdr. Dagsplan og amning

Hej Helen

Du har tidligere hjulpet mig med en dagsrytne til lillebror og nu spørger jeg igen. Efter han er begyndt på mad vil jeg gerne have dit syn udfra et aspekt om at jeg gerne vil bevarer amningen og gerne vil give en flaske at sove på.

Han er netop begyndt at sove på eget værelse, da han efterhåneden ikke lavede andet en at småspise hele natten. Så jeg valgte at flytte ham på eget værelse og at gøre op med nattespiseriet. Det medførte at jeg kunne putte ham ved 19.30 tiden og nøjes med at give mad en gang eller ingen indtil 5-6 tideen hvor han kommer ind i min seng og sover videree. Nu har han lige været syg og har sovet i min seng og haft fri adgang til brystet igen da han ...

Annonce

... havde feber og var skidt, men jeg håber det går tilbage til samme mønster igen.

Sagen er den, at jeg gerne vil bibeholde amningen, da jeg skal holde barsel til han bliver 11 mdr. Jeg er dog begyndt på at give en flaske at sove på, for at far kan tage over på putningen og jeg kan være der for min datter (som jeg tror mangler mortid). Jeg ville gerne amme der, men har valgt det anderledes.

Han får morgenmad, middagsmad og aftensmad. Hvordan kan jeg på sigt indlægge et ammemåltid, så det passer i en dagsplan? Jeg afleverer min datter ved 9 tiden og henter igen ved 15 tiden, hvor han skal med i barnevognen. Hvordan vil dagsplanen se ud?

Han bliver 7 mdr. om 9 dage.

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor